Veel gestelde vragen

Vragen

 

Antwoorden

Op welk systemen en browers wordt het gebruik van Digitale Paspoorten door Solera ondersteund?

Solera levert alleen ondersteuning op actuele Microsoft Windows versies met gebruik van Internet Explorer.

Hoe maak ik een back-up (export) van mijn Digitaal Paspoort en plaats een kopie terug( importeren)?

Nadat uw Digitaal Paspoort is aangemaakt en geïnstalleerd, is het belangrijk dat u een back-up (reservekopie) aanmaakt. In de Handleiding is beschreven hoe u dit kunt doen. Voor het terugplaatsen van deze kopie is de handleiding Importeren Digitaal Paspoort beschikbaar.

Ik heb geen PPC ontvangen, wat moet ik doen?

U ontvangt de PPC (Persoonlijke Paspoort Code) in twee delen. U krijgt het ene deel per post en het andere deel per e-mail. Als u (een deel van) uw PPC niet heeft ontvangen, dan kunt u een nieuwe PPC aanvragen via dit formulier .
Vraagt u binnen een maand een nieuwe PPC aan? Dan ontvangt u deze kosteloos. Daarna worden mutatiekosten in rekening gebracht.

Hoe zoek ik mijn PPC op?

Wanneer u een geldig Digitaal Paspoort heeft, is het mogelijk om uw PPC te bekijken. U kunt uw PPC opzoeken op de pagina Testen. Beweeg hier met uw muis bij het onderdeel PPC over “Toon PPC” en uw code verschijnt.

Wat betekent een melding dat het rootcertificaat geïnstalleerd moet worden?

Om een Digitaal Paspoort te kunnen gebruiken, is het nodig dat uw Internet Explorer de uitgevende partij vertrouwt. Hiervoor installeert u het root certificaat. Klik hier voor de handleiding en het installatieprogramma. Na het installeren van het root certificaat kunt u uw Digitaal Paspoort ophalen of verlengen.

Ik ben mijn Digitaal Paspoort kwijt, wat nu?

Het is mogelijk dat u uw Digitaal Paspoort niet meer kunt vinden als u bijvoorbeeld een nieuwe computer gebruikt of als uw systeem gecrasht is.
U kunt uw Digitaal Paspoort terughalen via uw back-up of via Intrekken en Ophalen op de pagina “Mijn Digitaal Paspoort

  1. Terugzetten back-up: Via handleiding Importeren Digitaal Paspoort U kunt uw Digitaal Paspoort nu weer gebruiken.
  2. Intrekken en ophalen (Let op: hier zijn kosten aan verbonden) U kunt uw Digitaal Paspoort ook terughalen via de pagina “Mijn Digitaal Paspoort” Trek uw bestaande Digitaal Paspoort in door te klikken op de knop “Intrekken” na aanmelding. Na het “Intrekken” kiest u voor “Ophalen”. U kunt uw Digitaal Paspoort nu weer gebruiken.

Hoe weet ik wanneer mijn Digitaal Paspoort verloopt?

U kunt de verloopdatum van uw Digitaal Paspoort controleren via de pagina “Testen”. De verloopdatum van het Digitaal Paspoort ziet u staan bij “Geldig tot”.

Hoe kan ik een verlopen Digitaal Paspoort verwijderen?

Wanneer een Digitaal Paspoort niet meer geldig is, dan is het verstandig deze te verwijderen uit de certificaten store in uw browser. U kunt dit als volgt doen:

  • kies in uw browser voor “Extra”
  • ga naar “Internet opties”
  • kies het tabblad “Inhoud”
  • klik op de knop “Certificaten”
  • selecteer het Digitaal Paspoort dat u wilt verwijderen
  • kies vervolgens voor de knop “Verwijderen”

Welke wijzigingen dien ik door te geven aan Solera?

Uitsluitend bedrijfsnaamwijzigingen waarbij uw mailadres dient te veranderen, moeten worden doorgegeven aan Solera. Alle andere type wijzigingen kunnen worden afgehandeld door de SelfService Portaalbeheerder van uw organsatie. In het algemeen zal hij uw huidige DP opzeggen en een geheel nieuwe aanmaken.

Kan ik mijn Digitaal Paspoort door Solera laten intrekken?

Als u bijvoorbeeld uw PPC kwijt bent of u vermoedt dat iemand uw PPC kent, dan kunt u ons vragen uw Digitaal Paspoort in te trekken. Wij hebben hiervoor uw naam, e-mail adres en bedrijfsnaam nodig. Een verzoek tot intrekking kan per e-mail, telefonisch of schriftelijk worden gedaan.
U ontvangt van Solera altijd schriftelijk een bevestiging van uw verzoek tot intrekking. Wanneer u na het intrekken een nieuw Digitaal Paspoort wilt ophalen, dan ontvangt u zo snel mogelijk van Solera een nieuwe PPC van ons. Hiermee kunt u uw nieuwe Digitaal Paspoort ophalen.